woensdag 29 oktober 2014

Pelikaantjesbloes

Al een tijdje geleden naaide ik deze bloes, met stof gevonden bij Stoffen Janssens in Gent. Af en toe spring ik daar eens binnen, meer om te kijken dan om te kopen, niet omdat er geen mooie stof te vinden is, wel omdat ze behoorlijk hoog geprijsd zijn. 
Ik werd verliefd op deze stof uit zijde met pelikaantjes dus ik ging toch overstag, ondanks dat ik nooit eerder zo dure stof kocht.





Even later vond ik dezelfde stof bij Supercut, een Italiaanse webshop die tot in België levert, met exclusieve Italiaanse (designer)stoffen. Behoorlijk pijnlijk om te zien was dat ze de stof aan een derde van de prijs verkochten die ik betaalde (en nog steeds verkopen). 

Ik maakte een bloesje met onzichtbare knopenrij. De knoopjes zijn van nacre en vond ik bij Perfecta.  


Ik ging niet voor half werk, geen simpele zoom dus aan de mouwen maar wel een echte mouwsplit met polsband. Voor diegene die lijden aan mouwsplitfaalangst: hier een duidelijke uitleg! 


En tot slot nog wat inspiratie voor een ander project met dezelfde stof: Jolies Bobines maakte er een prachtige jurk mee. 


Stof: Stoffen Janssens
Knopen: Perfecta

8 opmerkingen:

JokeG. zei

Héél mooi!!

Stannel zei

<3 gewoonweg prachtig!!!

MaZella zei

amaai!!!!!!!!Gewoonweg prachtig! Je maakte alle naaisters JALOERS met jouw prachtstuk. chapeau!

Frieda zei

Heel erg mooi! Welk patroontje heb je gebruikt als ik vragen mag?

Of many kinds zei

Ik tekende met wat hulp een patroon in de naailes.
Met dit patroon kom je volgens mij ook wel al ver: http://www.lamaisonvictor.com/nl/products/051193/Venue-Top

Sabine zei

Aha, Jolies Bobines, dáár was het dat ik deze stof al eerder zag! Jouw resultaat is ook heel mooi! En wat een aangename vormgeving hier op jullie blog... :-)

Anoniem zei

Dit is werkelijk prachtig! Ik heb net ook voor het eerst bij Supercut besteld, een wollen stofje. Nu hopen dat het goed toekomt :-)

Liesellove zei

waw... prachtig!