woensdag 21 januari 2015

Wit & warm 2

En ook dit winters project is af geraakt: het tv-dekentje voor bloggenootje Leen.
 
Wol en patroon werden door haar gekozen. Het garen is een witte kasjmier en kochten we (natuurlijk) bij Dumpie's Wolhuis. Ik hielp haar een keuze maken uit de vele mogelijkheden van patronen door verschillende proeflapjes te breien. Het leek me ideaal er een wederkerend motief in te steken, simpel en sober maar toch iets speciaals. En bij voorkeur iets dat langs beide kanten een mooi effect geeft, dus geen kabels of verschillende kleuren.
Leen koos er uiteindelijk deze uit, een afwisseling van ruiten in voor en achterkant van tricot- en rijstpapsteek.



Het werd een heel groot deken, je kan er makkelijk met twee onder liggen. Gelukkig ben ik al een stuk ervarener in het breien van dekens dan bij mijn eerste witte deken en ging het dus goed vooruit, al heb ik er toch enkele maanden werk aan gehad.
Nog drie projecten te gaan!

13 opmerkingen:

issews zei

Uren werk, maar wat een resultaat. Tijdloos en klassevol! Staat de beschrijving ergens online van dit patroon?

Jozefien zei

Wauw, dit is echt knap!

cindy @ ateliergeorgette zei

wauw, chique hoor!

Khadetjes zei

Kijk, op zo'n momenten wenste ik écht dat ik een of ander verborgen brei-talent had! Mooi!

Mieke Jansen zei

Oh, ik krijg zin om naar de winkel te rennen voor wol en daar meteen aan te beginnen, wat een tof patroon ook! Maar binnen een paar dagen, als we ergens 5 priemen weg zijn is de fun er wrs af :)

issews zei

Bedankt, ik toon dit eens aan een collega! Blijf het echt prachtig vinden.

Anoniem zei

welke wol welke priemen?

sterrenstof by Katrien zei

Prachtig deken!

Margo zei

Prachtig deken!
Heb je deze ruitjes telkens apart gemaakt en nadien aan elkaar gezet?

Of many kinds zei

Dag Margo,
nee het hele deken is in één geheel gebreid. Met een rondbreinaald.
gr, Lien

Inge zei

Zo'n prachtig deken! Kan je mij het patroon bezorgen? Ik vind het niet bij amazon.com
grts, Inge

Unknown zei

Echt een mooi deken!
Zou je het patroon kunnen bezorgen aub? Ik kan het nergens vinden.
Gr, Kaat

Of many kinds zei

Dag Kaat,
het is mijn eigen patroon. Ik plan het binnenkort op Ravelry te plaatsen, ik houd je op de hoogte.

Groeten,
Lien