zondag 22 maart 2015

Over the top toilettas

Eén van de meest gegeven cadeautjes aan vrienden en familie moet wel deze toilettas zijn. Toen ik vorig jaar eens naailes gaf aan twee naailustige mannen werd ook deze toilettas gemaakt, ik wil onze mannelijke medemens niet onderschatten maar het is toch één van de simpelste naaisels die er bestaan. Ik maak ze altijd met een geplastificeerde voering van Ikea. Die voering is er zodat uitlopende shampoos en dergelijke op het vliegtuig geen eigen leven kunnen leiden. Gedaan met plastiekzakjes, lang leve zonwerende stof die uitlopende vloeistof tegen houdt.
Hoewel ik er al zeker een tiental maakte, had ik er zelf nog geen. Voor een eigen exemplaar besloot ik me nog eens aan leer te wagen. Leer is een kostelijke zaak, dus ik liet mij verleiden tot de koopjeshoek bij Toto in Lille, daar lagen lapjes ‘leer’ aan 5 euro. Tussen aanhalingstekens, dat ‘leer’, want één deskundige blik van mijn moeder en het oordeel viel dat ik mij had laten verleiden tot de aankoop van een lapje plastiek en een lapje leer. Aan u om te zien welk lapje echt is.


Nadat de tas op een halfuurtje in elkaar zat begon ik nog wat pompommetjes  van restjes wol te draaien met een dessertvorkje.
Het patroon vond ik na wat finetuning van bestaande patronen. En goed nieuws, binnenkort maak ik nog een toilettas en zal ik ook van iedere stap een foto maken, dan kunnen jullie dus zelf aan de slag met de tutorial!


1 opmerking:

eva maria zei

Waauw, my kind of toilettasje! ❤️