donderdag 5 februari 2015

Rood mutsje

Deze muts maakte ik als voorbeeld voor een workshop mutsen breien die ik in januari gaf. Het was niet echt mijn bedoeling om er een draagbaar exemplaar voor mezelf van te maken. Toen hij af was, was ik echter zo tevreden van het resultaat dat ik hem meteen uitriep tot mijn favoriete muts voor winter 2015.
De wol kocht ik eigenlijk om er een trui van te maken, een bolletje wol,  Annell Malmedy, samen met een fluffy draadje, zorgen voor het pluizig effect.
Het model komt uit dit boek. Niet echt een boek waar ik onmiddellijk echt weg van was, de meeste modellen zijn me iets te braaf. Maar deze muts vond ik dus nog wel kunnen, het leuke is dat je begint met het breien van de band in kabels. En vandaar brei je dan de bovenkant van de muts in het rond. Zo hoef je niet de hele muts met vier naalden te breien.


2 opmerkingen:

sterrenstof by Katrien zei

prachtig ... heimwee naar mijn eigen verloren exemplaar :-( Mss toch nog eens de naalden uithalen :-), de winter is nog niet voorbij !

Caro zei

Hé, ik heb dezelfde muts gebreid. Maar in een heel andere kleur. Ben er ook supertevreden over. Jammer genoeg (?) was het deze winter nog niet dikwijls koud genoeg om ze te dragen.