woensdag 29 april 2015

Blue alpaca

Hij is behoorlijk populair, de alpaca bouclé sjaal van Julia's shop. En terecht, zo zacht en warm kom je ze zelden tegen.

Ik kreeg een tijdje geleden een bon voor de webshop van Julia. Omdat je met een bon voor de webshop niet in de echte winkel kan kopen (hallo logica) én omdat de winkel in Antwerpen ligt, niet onmiddellijk een stad waar ik heel vaak kom, was ik verplicht mijn eerste online wol aankoop ooit te doen.  
Online wol kopen vind ik trouwens iets vreemd, hoe kan je nu wol kopen die je niet gevoeld hebt, en die kleur, die komt toch zelden overeen met hoe het er in het echt uit ziet?
Ik besloot op veilig te spelen en te gaan voor een pakket wol voor een sjaal die me bekend was.

Na verschillende moeilijkere projecten was het een verademing om nog eens in de tricotsteek te breien, een rijtje rechts, een rijtje averechts, zalig. Het oorspronkelijke model is in de ribbelsteek, (nog zaliger, alles rechts breien!) maar ik zie liever tricot- dan ribbelsteek. Nadeel is dat mijn sjaal nu wel krult. Om dat tegen te gaan maakte ik onderaan en bovenaan een klein boordje in ribbelsteek, en af en toe deed ik langs de zijkant ook enkele ribbelsteekjes. Zo krult hij net iets minder. En eigenlijk stoort het krullen me niet, omdat hij dik genoeg is.
Ik kocht voor de zomer een jasje dat niet toe kan, een goede sjaal is dus welkom.

2 opmerkingen:

Gaëtane zei

Schooooooooooon!

Unknown zei

Heel mooi, gelukkig is het dikke sjaalweer aan het verdwijnen. Maar volgende winter zal die weer nuttig zijn he. Ik heb je trouwens genomineerd voor de Liebster Award!