donderdag 4 september 2014

Van uittrekproject tot lapjesdeken

Ik wou graag een lapjesdeken maken maar kwam maar niet tot een bevredigend resultaat. Tot twee keer toe begon ik helemaal opnieuw, tot grote ontsteltenis van de mensen rond mij. Dank trouwens aan diezelfde mensen, om geduldig en telkens opnieuw de uitgetrokken lapjes weer tot bolletje wol te draaien.

Uiteindelijk vond ik het ideale patroon in ‘Ons breiboek, ik trok nog eens alles uit, en na vele gezellige herfst-en winteravonden had ik dan eindelijk een lapjesdeken! Ik gebruik het vooral als extra dekentje tijdens koude nachten. De wol is een mengeling van restjes uit de kast en kasjmier uit Dumpie’s wolhuis in Gent, mijn favoriete wolwinkel. Een blogpost hierover volgt nog.




1 opmerking:

Jozefien zei

Wat een werk! Heerlijk mooi geworden, en zo'n prachtige kleuren!