zaterdag 15 november 2014

Wit & warm

Grote koukleum die ik ben, ben ik een grote fan van tv-dekentjes. Van de typische fleece tv-dekens gaat mijn haar van de elektriciteit alle kanten op staan. Een zelf gebreid dekentje is dus een heerlijk alternatief.
Een deken breien dat groot genoeg is om er helemaal onder te kruipen is heel veel werk. Maanden kan ik daar mee bezig zijn. Je kan dat saai noemen, zo elke avond aan hetzelfde breien, maar ik vind dat vooral rustgevend.
Ik heb ondertussen al een behoorlijke collectie, ik toonde hier al enkele van mijn dekentjes, en er komen er ongetwijfeld nog.
Dit is de eerste deken dat ik ooit breide. Een simpel wit deken met grote vierkanten, afwisselend voor en achterkant van tricot. De wol is van een grote koon die mijn mama ooit in Ierland kocht, pure schapenwol in zijn natuurlijke kleur.
Zoals je ziet op de foto was ik nog niet ervaren genoeg om elk vierkant even groot te krijgen. Sommige vierkanten zijn dus meer rechthoeken, sommigen zijn groot, anderen klein. Maar ach, zolang het maar warm is.

4 opmerkingen:

issews zei

Mooi in zijn eenvoud!Gaat de hele breedte van zo'n dekentje dan op één breinaald?

Anoniem zei

Mooi!

Lieveke en zus zei

Schoon hoor. Helemaal vintage en terug in! Ik had ooit een (door ons mama) zelf gebreide cardigan in deze ruitjes.

Of many kinds zei

Het is gebreid met een rondbreinaald, over en weer weliswaar, niet in het rond :)