vrijdag 28 november 2014

Give-away: headband

Deze hoofdband maakte ik als verjaardagscadeautje voor goeie vriendin Hanne. Ze koos zelf de kleur, eentje die, zoals je kan zien, goed bij haar bril past. 
Ik maakte hem op de heenweg naar een weekendje Nederland. Met de dikke wol in patentsteek had ik hem in twee uurtjes af, perfect de afstand tussen Gent en Delft.
Het model komt uit 'Goed gemutst'. Ik hou van de modellen in dat boek, ze zijn simpel en eigentijds. Het boek is bovendien heel mooi opgemaakt, sober en stijlvol, in tegenstelling tot veel andere breiboeken. Een groot minpunt vind ik wel dat de modellen alleen zijn uitgewerkt voor de LN yarn, door alles uit te leggen in 'naalden' en 'steken' en niet in centimeters is het heel moeilijk om een model aan te passen aan een andere wol.


Daar de afstand tussen Delft en Gent evenzeer twee uur is maakte ik er op de terugweg ook nog eentje. Sta jij ook zo mooi met aubergine?  Laat een reactie achter onderaan de post en zaterdag 6 december 17u laat ik zwarte piet een winnaar grabbelen.Wie deelt of volger wordt via bloglovin gaat twee keer de pot in.

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/12893677/?claim=7rf3mt8vcn5">Follow my blog with Bloglovin</a>

12 opmerkingen:

Liesbet Bockstaele zei

Zo schoon! Zeker door 't fijn gezelschap 'n topprojectje :-)

*twee keer in de pot*

issews zei

Wat een toeval, ik ben gisterenavond laat begonnen aan deze hoofdband. Alweer een ontdekking, want met die overslag werken is nieuw voor mij! Ik hoop dat mijn versie op iets lijkt ... Ik maakte ook al eerder de beanie en cablescarf (x2) ... en plan nu ook een give-away!
Mag ik meedoen met de jouwe, want dat kleur staat me heel erg aan ;-)
En kom dan maar eens piepen bij mij over enkele dagen!

Sofie Deturck zei

Heee en give-away! Ik doe mee!

Liesbet Rombaut zei

Leuk, ik doe mee!

Liesbet Rombaut zei

En ik word volger.

Anoniem zei

Graag zie ik ook mijn naam 2 keer in de pot verdwijnen en er 1 keer uithalen, als dat mogelijk is ;-)

De kleur past perfect bij vele van mijn outfits. En het is eens iets anders dan een muts over de oren.

Anneleen H. zei

Leuke haarband!

Anna Keymeulen zei

Heel mooi gedaan! Ik zou hem met veel plezier dragen.

Marie zei

Mooi! Ik zou mijn zieke zus of mijn koude kop wel willen verheugen met zo een mooie hoofdband...

Jozefien zei

Mijn zelfgebreide muts is al een tijdje spoorloos, dus dit zou een fijn alternatief zijn. En een perfecte match met mijn jas trouwens, leve aubergine :-)

SuzanTHooft zei

I want this in mijn leven. Wat zeg ik, I NEED THIS in mijn leven!! Ik ben mijn hoofdband vorige week op de trein vergeten en had toen de optie: of terug op de trein springen en de belangrijkste afspraak van mijn carriere missen of op tijd op de afspraak komen en dan maar hopen dat ik deze win! ;)
xxx

Unknown zei

De kids maken ruzie om mijn hoofdband te mogen dragen, dus eentje extra is zeker welkom.