woensdag 19 november 2014

Silver linings

Zoals sommigen wel al opvingen vanop een aantal blogs, bijvoorbeeld hier, ligt in de winkel van de Gentse Jo De Visscher een boek met staaltjes uit haar vorige collecties waar je naar hartelust uit kan gaan kiezen.

Ik ben een behoorlijke fan van haar stofjes, en koos vorig jaar deze stof die een klein beetje meerekt voor een jurk. Daardoor moest er geen rits in het kleedje komen, wat altijd mooi meegenomen is!


Een kleed met mouwen, want zo is het ook lekker warm en draagbaar in de winter. Het voor-en achterpand werden in twee geknipt en er werd een zilveren paspellintje tussen gestikt. Ook aan de mouwen deed ik hetzelfde.
Achteraf gezien zitten de mouwen wat te laag, op het patroon werd dat dan ook aangepast. 


Ik maakte ook nog een bijpassend gilet, uit lichtgrijze joggingstof met een zilveren spikkeltje. Het model werd nagetekend van een gekocht vestje. Het is niet gevoerd, maar afgebiesd met een  biesje van bij Perfecta.


Stof jurk: Jo De Visscher
Paspel: De Stoffenkamer
Stof gilet: stoffenverkoop Waregem
Bies: Perfecta Deinze

6 opmerkingen:

Sarah zei

Heel mooi!

Proud zei

Heel mooi! Staat je ook goed.Mag ik vragen welke patroon heb jij gebruit voor dat kleedje? Bedankt

Khadetjes zei

Mooi!
Ik stond onlangs voor de winkel van Jo... en durfde er uiteindelijk niet binnenstappen - iets van grote mond en klein hartje ;). Toen ik thuis kwam had ik spijt, nu nog veel meer!

Marleen (Petrol and Mint) zei

Heel mooi! En wat een mooie stofjes!

MaZella zei

oh, zo gezellig!
Het is een prachtjurk.

Mieke Jansen zei

Prachtig! Wat een mooie kleur, en dat sprankeltje zilver erbij maakt het helemaal feestelijk...