maandag 6 april 2015

Happy knitting

Ik heb breien altijd al ongelofelijk ontspannend gevonden, een rust op drukke dagen, een troost op lastige momenten. In de file op de ring van Antwerpen, in tijden van afgeschafte treinen, in vergaderingen die niet in mijn moedertaal gevoerd worden; het idee dat ik mijn dag al breiend mag afsluiten is mijn redding.
En de wetenschap staat mij bij. Het is bewezen dat breien goed is voor je gezondheid, meer specifiek voor je mentale gezondheid. Het maakt mensen tevredener, ze piekeren minder en zijn minder gestrest. En het is ook nog eens goed voor het geheugen en zelfs voor chronische pijn, het kan niet op! Om nog maar te zwijgen van het gevoel van voldoening dat je ervaart eens je een eigen stuk af hebt. Als statistiek en significantie het aangeven zal het wel waar zijn zeker.
(voor wie geen fan is van wetenschappelijke moedertaal-vreemde lectuur, hier de Femma vertaling).
Wil jij ook besparen op bezoekjes aan de therapeut, goed nieuws dan! Er zijn nog een paar plekjes vrij in mijn breilessen bij boho. Als je nog geen brei-ervaring hebt en zin hebt daar verandering in te brengen, als je toch al eens naalden vastgehad hebt maar je wel wat opfrissing kan gebruiken om je niveau naar het volgende level te brengen, wees allen welkom. Ik garandeer je dat je mijn breilessen niet verlaat voor je op het minst een kabel kan breien, de foto van de kabel van één van mijn leerlingen hieronder als bewijs.
Schrijf je snel in, de plaatsen zijn beperkt.

Geen opmerkingen: