woensdag 1 april 2015

Communieseizoen voor durf-het-zelvers

Het metekindje in Canada waarvan eerder al sprake deed vorig jaar haar communie. Dat diende in stijl te gebeuren, dus werd meter ingeschakeld om een jurkje te maken.
Met nieuwjaar kwam ze op bezoek, de maten werden zorgvuldig opgenomen en we keken samen in boekjes wat ze mooi vond. Het jurkje moest meteen goed zijn, want in mei 2014 vloog ik over met het jurkje in mijn handbagage, 1 dag later moest het aan dus verstellen was geen optie.

Het bovenlijfje werd gemaakt naar het patroon uit Stof voor  Durf het Zelvers 1. Het ziet er gesofisticeerd uit maar het is heel eenvoudig en duidelijk uitgelegd. Het rokdeel werd op basis van een patroon uit het eerste boek van Griet wat wijder gemaakt en er werd geplooid.

De stof vond ik bij In Den Beer in Harelbeke. Echt veel ruimte om mij te laten gaan in de stofkeuze was er niet, want Canadeesjes doen hun communie in het wit.
En hier zien jullie dat het metekindje er blij mee was!

10 opmerkingen:

issews zei

Eenvoudig, maar oh zo mooi! En respect, het zat haar als gegoten, puur vakmanschap!

Sylvia @ lilyenwoody zei

Wat een lief jurkje en het zit haar duidelijk als gegoten! Wij gaan op reis naar Canada binnenkort, als je nog een tip hebt, laat maar weten.

MaZella zei

heel leuk!!!
Eenvoud siert.

Jozefien zei

Leuk stofje met die roze bolletjes. Zo kon ze toch een beetje opvallen tussen al het andere klassieke wit :-). Jij maakte in elk geval een perfect match!

Unknown zei

ze is heel terecht blij! 't is prachtig!

eva maria zei

Echt stijlvol, heel leuk.

sterrenstof by Katrien zei

Ik zag de jurk al eerder op jouw Instagram-feed, en was toen onmiddellijk verkocht en letterlijk blown away ! Jouw kleedje had ik voor ogen voor mijn eerste en Plechtige (Vormsel) communiecant: de uiteindelijke patronen zijn net iets anders geworden, maar jouw kleed komt voor mij het dichts in de buurt van wat een communiekleedje is : eenvoudig, stijlvol, uniek, wit !

Riet (Leven met Liv) zei

Knap, echt uit de boekjes!

Anoniem zei

Supermooi gemaakt!
Ik heb ook een metekindje in Canada wonen trouwens!

Mijnspiegelbeelden zei

geweldige jurk!
ps ik heb jullie genomineerd voor de liebster awords. Maar las dat jullie meerdere malen zijn genomineerd!
lees vol bewondering steeds jullie blog!