zondag 6 december 2015

Nog een alpaca sjaal

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn ouders, wat kennen ze me toch goed, een pakketje Alpaca wol. Meegenomen van hun recente reis door Peru en Bolivie. Ik had op voorhand wel wat tips over  de kleur doorgegeven, donker grijs. Omdat ik plannen had voor een donkere grijze sjaal, dat past op alles.
 

Op de website van The Purl Bee, toch wel één van mijn favoriete plekken om inspiratie op te doen, vond ik het patroon voor een streepjessjaal. Ik was meteen overtuigd, een simpele sjaal, maar toch net iets uitdagender om te breien doordat hij diagonaal is, en je dus telkens moet minderen aan één kant en meerderen aan de andere.
Ik zocht in de wolkast van mijn mama nog een kleur voor het streepje. Er was twijfel tussen wit en beige, ik ben normaal gezien niet zo'n beige fan. Maar het proeflapje kon me toch overtuigen. En achteraf gezien ben ik daar heel blij om.

Ik vond het wel moeilijk om telkens de losse eindjes mooi weg te werken. De foto's van de sjaal op de purl bee geeft me de indruk dat het draadje bij hen zo mooi is weggewerkt dat je ze amper ziet, dat lukte me echt niet.
Alhoewel, als ik deze laatste foto zo zie, zijn mijn ingewerkte draadjes ook niet zichtbaar. Tzal dus een kwestie van goede fotografie zijn. Waarvoor dank Liesbet!

4 opmerkingen:

issews zei

Waw, wat een vakmanschap! Heel stijlvol!

Unknown zei

Wow, wow, wow...klasse!

sterrenstof by Katrien zei

OMG ... schitterend ! The purl bee, schitterende bron van inspiratie, alhoewel jullie ook meer dan sterk op weg zijn om tot mijn vaste inspiratiebronnen te horen ;-)

Jozefien zei

Dat lijnenspel is écht knap!