woensdag 17 december 2014

Bolletje kerst

Met kerst voor de deur kon ik het toch niet laten om me eens te wagen aan het breien van een kerstbal. Ik vond een patroontje in dit boek. Een leuk boek dat heel veel verschillende patronen verzamelt. Het deed me zin krijgen er zelf eentje te maken. De basis van alle ballen is hetzelfde, maar met het figuurtje op de bal kan je alle kanten uit.
Het zag er allemaal makkelijk uit, zo met die telraampjes in het boek. Maar wat heb ik gevloekt. Je begint met vijf kleine naalden met slechts twaalf steken op, die naalden vlogen dan ook echt alle kanten uit. Maar geleidelijk aan neemt het aantal steken toe, wat het iets makkelijker maakt. Ook werd ik meer ervaren in het hanteren van alle naalden en steken. Het resultaat mag er zijn, maar laten we eerlijk zijn, fotograaf Maaike heeft haar werk goed gedaan.

Geen opmerkingen: